T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KÜTAHYA / MERKEZ - Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Duyurular

May

 

KÜTAHYA ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
“ARF HALKALARI VE MATEMATİK” TEMALI
 DİJİTAL AFİŞ YARIŞMASI ŞARTNAMESİ


DÜZENLEYEN: KÜTAHYA ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
YARIŞMANIN KONUSU :  “ARF HALKALARI VE MATEMATİK”
YARIŞMANIN AMACI:
Cahit ARF’ın öğrenciler arasında bilinmesini ve tanınmasını sağlamak, Matematik bilimine yaptığı katkıların fark edilmesini sağlamak. Aynı zamanda, öğrencilerimizin özgün tasarımlar üretmesini teşvik etmektir.

Katılım: Yarışma; Kütahya ili ve ilçelerinde öğrenim gören tüm ortaöğretim öğrencilerinin katılımına açıktır.

YARIŞMAYA KATILIM ŞARTLARI ve KURALLAR

  • Yarışma Kütahya il geneli tüm ortaöğretim öğrencilerine açıktır.
  • Yarışmaya en fazla 1 afiş tasarımı ile katılım sağlanabilir.
  • Yarışmaya başvuru ücretsizdir.
  • Afiş tasarımının içeriğinde kullanılan her türlü materyal/materyallerin bizzat katılımcı tarafından üretilmiş olması veya kullanım haklarının katılımcıda olması gerekmektedir.
  • Afiş tasarımının daha önce herhangi bir yarışmaya katılmamış, afişin tamamı ya da bir bölümü kopya edilmemiş, özgün ve telif haklarının satılmamış olması gerekmektedir. Bu kurala uymayan afiş tasarımları değerlendirmeye alınmayacaktır.
  • Yarışma tamamlanıp ödül veya sergileme hakkı kazansa dahi yarışmaya gönderilen tasarımlar 4.ve 5.maddelerdeki hükümleri taşımadığı anlaşıldığında yarışmacı ihraç  doğacak her türlü ve mali sorumluluk yarışmacıya aittir.
  • Afişlerde slogan kullanma zorunluğu yoktur. Ancak slogan kullanılacaksa Türkçe olmasına, başka yerde kullanılmamış olmasına dikkat edilmelidir. 
  • Afişlerin hiçbir bölümünde reklam içerikli veya sponsora ait olabilecek logo ve herhangi bir markayı temsil edebilecek görsel içerik bulunmamalıdır.
  • Yarışmaya gönderilen eserlerin Türkiye Cumhuriyeti’nin temel değerlerine aykırı olmamasına dikkat edilmelidir.
  • Afişler dijital ortamda hazırlanmalıdır. Çalışmalar için teknik serbesttir, ancak basım, çoğaltım ve dijital ortamda yayımlamaya uygun olmalıdır. Tasarımlar işletim sistemi sınırlaması olmadan; tasarım yazılımları (Adobe Illustrator (Ai), Corel Draw, Adobe Photoshop vb.) ya da web 2.0 araçları kullanılarak yapılmalıdır.
  • Afiş tasarımları 50x70 cm ölçülerinde dikey olarak çalışılmalıdır. Söz konusu ölçü dışında yapılan afişler değerlendirilmeye alınmayacaktır.
  • Afişler CMYK modunda 300 dpi çözünürlükte hazırlanmalı, JPEG ve PDF (Orijinal boyutunda ve sıkıştırılmamış baskıya uygun PDF formatında, High Quality Print) uzantılı belge olarak herhangi bir sıkıştırma yapılmaksızın gönderilmelidir. Tasarımda kullanılacak görseller de baskıya uygun çözünürlükte (300 dpi) olmalıdır.
  • Yarışmaya katılan ödül alan ve başarılı bulunan afişlerden bir seçki sergisi yapılacaktır. Aynı zamanda yarışmaya katılan eserlerden başarılı bulunanlar okulumuz koridorlarında sergilenecektir.

AFİŞ GÖNDERİM KOŞULLARI

  1. Katılımcılar başvuru formunu, veli izin belgesini ve açık rıza onayını eksiksiz doldurmalıdır. Bu formların tümü ve yarışmacının eseri taranmış olarak PDF formatında kutahyaataturkeml@gmail.com adresine yarışma son başvuru tarihi olan 16 Haziran 2023 gece saat 24.00’e kadar eposta yoluyla gönderilmelidir.
  2. Katılımcılar, yarışmaya başvurmakla katılma koşullarını ve jüri kararlarını kabul etmiş sayılırlar.


            ESERLERİN KULLANIM HAKKI
                1. Yarışmaya katılan tüm eserlerin her türlü telif hakkı 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri  Kanunu  kapsamında bedelsiz ve süresiz olarak Kütahya Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi elde ettiği bu eserleri televizyon, internet ve diğer her türlü ortamlarda yayımlama; katalog, broşür, afiş, kitap, ajanda, takvim, dergi, CD, video ve diğer ortamlara alarak yayınını ve dağıtımını yapma, ayrıca yurt içi ve yurt dışındaki eğitim ve kültür kurumlarına gönderme ve eğitim etkinliklerinde   kullanma hakkına sahip olacaktır.
                2. Kütahya Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi hazırlanan ürün ve hizmetlerden      kaynaklanan telif hakkı ihlallerinden sorumlu tutulamaz.
                3. Yarışmacılar katılım formunu imzalayarak şartname hükümlerini tamamen kabul etmiş  olacaklardır.

  

ESER DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ


Eser değerlendirme kriterleri

Puan Derecesi

  Derecelendirme

        20

1. Konuya, içeriğe ve amaca uygunluk

        20

2. Anlaşılabilirlik ve etkileyicilik

        20

3. Yaratıcılık ve özgünlük

        20

4. Tekniğe uygunluk

        20

5. Farklı mecralara uygulanabilirlik

        20

TOPLAM

       100

 20 Puan üzerinden: Yetersiz 5, Geliştirilebilir 10, Uygun 15, Etkileyici 20 puan.

 

SEÇİCİ KURUL ÜYELERİ

Zehra ÇİÇEKÇİ (Müdür Yardımcısı-Sosyal Etkinlikler Kurulu Başkanı)

Ahmet BOY (Matematik Öğretmeni)
Erdal SARUHAN(Alan Şefi- Bilişim Teknolojileri Öğretmeni )
Kemal TEKELİ(Bilişim Teknolojileri Öğretmeni )
İsmail TÜLÜCE  ( Elektrik-Elektronik Teknolojileri Öğretmeni)
İmran ELDENİZ ( İngilizce Öğretmeni-Tezhip Sanatçı)
            

YARIŞMA TAKVİMİ


Yarışma Duyurusunun Yapılması

                 15 Mayıs 2023

Yarışma Şartnamesinin Öğrencilere Duyurulması İçin Son Tarih

                03 Haziran 2023

Tasarlanan Afişlerin Okul Müdürlüğüne Teslimi İçin Son Tarih

                  16 Haziran 2023

Dereceye Giren Eserlerin İlan Edilmesi

                  17 Haziran 2023

Ödül Töreni

           Ödüller dereceye giren öğrencilerin okul müdürlüklerine gönderilecektir.

ÖDÜLLER

  • Dereceye giren öğrencilerimize verilecektir.
  • Yarışmaya katılan tüm öğrencilere katılım belgesi verilecektir.
  • Dereceye giren ekibe Tablo-3’de belirtilen ödüller verilecektir.

 

Tablo-3 Ödüller


Derece

Öğrenciye  Verilecek Ödül

Birincilik

500 TL

İkincilik

300 TL

Üçüncülük

200 TL

 

YARIŞMA SONUÇ DUYURUSU VE ÖDÜL TÖRENİ
Yarışma sonuçları okulumuz web sitesinden duyurulacaktır. https://kutahyaataturkeml.meb.k12.tr/

Nis

 

Millî Eğitim Bakanlığınca her yaş ve seviyedeki kullanıcıların İngilizce öğrenme süreçlerini eğlenceli bir şekilde kolaylaştırmak için seçkin dil uzmanları tarafından tasarlanan "Diyalekt" adlı İngilizce dijital eğitim platformu geliştirildi. 

 

  Haberin24-04-2023 Açıklamalı Görseli     Haberin24-04-2023 Açıklamalı Görseli     Haberin24-04-2023 Açıklamalı Görseli     Haberin24-04-2023 Açıklamalı Görseli     ‹›   Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Konferans Salonu'nda "Diyalekt" İngilizce Dijital Eğitim Platformu'nun Tanıtım Programı'na katıldı.    Tanıtım programda konuşan Bakan Özer, dijitalleşmenin eğitim sistemlerinde kullanılan en önemli enstrümanlardan biri olduğunu ifade ederek şunları söyledi:   "Artık dünyamız doğal afetlerin, salgınların çok yaygınlaştığı bir dönem yaşıyor ve o dönemde de eğitim sisteminin bir bütün olarak normalleşmesi o süreçlerde devam edilmesi oldukça kritik öneme sahip. Bunu hem Kovid salgınında gördük hem de 6 Şubat'ta daha önce hiç yaşamadığımız büyük ölçekli deprem yaşadık.  Bölgede eğitimi normalleştirmek için çok hızlı davranmamızın bugün neticelerini görüyoruz. Eğer eğitimi olağanüstü bölgelerde normalleştiremiyorsanız o bölgeleri normalleştirebilmeniz mümkün değildir çünkü Türkiye'de eğitim sistemi, Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde son yirmi yılda yapılan yatırımlarla devasa bir sisteme dönüştü. 19 milyon öğrencisi 1.2 milyon öğretmeniyle 150'ye yakın ülkenin nüfusundan çok daha fazla bir eğitim sistemine sahibiz. Artık Türkiye'de erişim problemi çözüldü, okul öncesinden yüksük öğretime kadar özellikle kız çocuklarımızın okullaşmasının önündeki tüm engeller kaldırıldı. Eğitim işleri çok daha demokratik hâle geldi. İşte daha önce yaşamış olduğumuz Kovid-19 salgınında kullandığımız enstrüman, başlangıçta EBA idi. Önceki Bakanlarımızdan Nimet Çubukçu döneminde başlayan özellikle Nabi Avcı Bakanımız zamanında çok büyük destekleriyle güçlendirilmiş hâle gelen o EBA sistemi başlangıçta eğitimin sürdürülebilirliğinde çok önemli katkı sağladı. Şimdi biz de bu dönemde eğitim sistemizi çok daha güçlü hâle getirebilmek için eksikliği hissedilen tüm alanlarda dijital platformlara ulaşılmasında büyük önem gösterdik."   Öğretmenlerin mesleki ve kişisel gelişimlerinde Öğretmen Bilişim Ağı'nın önemine değinen Bakan Özer, "Bu sayede 2021 yılında öğretmen başına düşen eğitim 44 saat iken 2022 yılında 250 saate ulaştı çünkü biz öğretmenimizi sürekli destekleyemezsek, onun mesleki gelişimlerinde sürekli yanında olamazsak eğitimin kalitesinden bahsedemeyiz. Öğretmeni kadardır eğitim sistemi, okul yöneticisi kadardır okulun performansı. Onun için öğretmenlerimizi yalnız bırakmama, bu süreçlerde destekleme bağlamında ÖBA'yı iyi ki yapmışız. Bugün geriye baktığımız zaman Millî Eğitim Bakanlığına kazandırmış olduğumuz en önemli dijital platformlardan biri oldu. Bir sonraki adımımızda hem öğrencinin hem de öğretmenin kullanacağı bir dijital platform oluşturduk.  Bu da Öğrenci ve Öğretmen Destek Sistemi (ÖDS). Öğrencilerimizin artık bireysel eksikliklerini giderebilmeyle ilgili bir mekanizma oluşturduk." dedi.    Bakanlık ülkede yardımcı kaynak sorununu giderdiklerini hatırlatan Bakan Özer, "Bu sene eğitim öğretim başladığı zaman öğrencilerimizin masasında sadece ders ücretsiz kitapları bulunmadı. 160 milyon yardımcı kaynağı öğrencilerimize ulaştırabildik. Geçen hafta da 30 milyon ilave yardımcı kaynağı, LGS ve YKS destek mekanizması olarak devreye soktuk. Sonra dedik ki ya her öğrenciye aynı yardımcı kaynağı gönderiyoruz ama her öğrencinin eksiklikleri farklı. İşte onları desteklemek için ÖDS sistemini devreye soktuk ve şu anda öğrencilerimiz çok yaygın bir şekilde bu sistemi kullanıyor. İyi ki yapmışız, emek veren tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum." ifadelerini kullandı.   Üç dilde seferberlik ilan ettiklerini vurgulayan Özer, "Bir: Türkçe çünkü Türkçeyi bilmediğiniz zaman başka bir dili öğrenmeniz mümkün değil. İkincisi İngilizce, yabancı dil. Üçüncüsü matematik çünkü biz matematiğe bir ders olarak değil bir dil olarak bakıyoruz. Öğrencilerimizin hayatla rasyonel ilişki kurabilmesi için aracı olan bir dil." diyerek matematiğin toplumun tüm kesimleri tarafından bilinmesi gereken bir dil olduğunu ifade etti.    Özer şöyle devam etti: "Onun için matematiği çok daha rahat bir şekilde öğrencilerimize öğretebilmek, onların matematik korkusuyla sanki öğrenilemezmiş gibi, sadece belli kesim öğrencilerin öğrenebileceği bir enstrüman olmaktan çıkartmak için Matematik Seferberliği ilan ettik ve bunlarla ilgili de dijital platform çalışmalarını başlamıştık. Matematik seferberliği ile ilgili matematik dijital platformu, onunla ilgili tüm dokümanları daha önceden kamuoyuna açıkladık."   Bugün de İngilizce Dijital Eğitim Platformu'nun tanıtımını yaptıklarını vurgulayan Özer, "Sadece eğitim çağ nüfusunun değil, e-devlete kayıtlı tüm vatandaşlarımızın kullanabileceği ve çok rahat bir şekilde İngilizceyi öğrenebileceği bir platform ortaya koyduk. İyi ki bunu yapmışız. Bakın göreceksiniz Türkiye'deki yabancı dil ile ilgili iklim değişecek ve Türkiye'de şu anda mevcut İngilizce dijital platformların en iyisidir." diyerek bu projede emeği geçen herkese teşekkür etti.    Öğretmenlerin bu ülkenin en fedakâr insanları olduğunu ifade eden Özer, Kovid-19 salgınında olduğu gibi 6 Şubat'taki deprem felaketinde de kendi canlarını hiçe sayarak göstermiş oldukları fedakârlıktan dolayı kendilerine teşekkür etti.    Bölgedeki ziyaretleri sırasında yaşananlara değinen Özer, "Benden tek istedikleri şey, 'Ne olur bizi tekrar kendi illerimize göndermeyin, burada kalmak istiyoruz.' sözleriydi. Diğerinin derdiyle dertlenen, vatandaşını önemseyen, o açken kendisi tok yatmaya razı olmayan, işte değerler eğitimi dedikleri şeyin tecessüsüm ettiği fedakâr öğretmenlerimize, siz değerli öğretmenlerimize en içten şükranlarımı sunuyorum." ifadesini kullandı.   Diyalekt'in yabancı dil ile ilgili sorunları uzun vadede çözmek için bir platform olarak hizmet vermeye devam edeceğini dile getiren Bakan Özer, Türkçe ile ilgili de dijital platformun hazırlıklarının bittiğini ve gelecek hafta itibariyle açılacağını kaydetti. Özer, "Dolayısıyla Türkçe, Matematik ve İngilizceyle ilgili süreci nihayetlendirmiş olacağız." dedi.   Yeni bir hazırlığa başladıklarını bildiren Özer, şöyle devam etti: "Yaklaşık 1,4 milyon öğrencimiz İmam Hatip Liselerinde eğitim görüyor. Orada Arapça öğrenimi ile ilgili sıkıntılar var. İngilizcedeki o sadece okuduğunu anlama becerisi, Arapça için de geçerli. Dinleme, dinlediğini anlama, yazma ve konuşma, yani o dört beceri ilgili orada da sıkıntılar var. O süreci de desteklemek için Arapça dijital platformunu da inşallah bugün itibarıyla başlatıyoruz." diye konuştu.   Bizim derdimiz vatandaşımıza, öğrencimize, öğretmenimize hiçbir karşılık beklemeden hizmet etmek Son bir dijital platformun kaldığını belirten Bakan Özer, bu konuda şunları söyledi: "O da, halk eğitimi merkezlerimizin sunmuş olduğu, 2021 yıllarında yılda üç dört milyon vatandaşımızın yararlanmış olduğu ama 2022 yılında koyduğumuz hedef olan ayda 1 milyon vatandaşa ulaşmak... Özellikle kadınlarımızın -yüzde 60/70'ini kadınlarımız oluşturuyor- yaşam becerilerini güçlendirme, istihdam edilebilirliklerini güçlendirme, ayaklar üzerinde durabilme becerilerini güçlendirmede kritik olan bu kursların, aylık kullanıcı hizmet alma sayısını 1 milyon vatandaşa çıkarmıştık. Yılın sonunda bu hedefimizi aştığımız gibi -Allah'a şükür- şu ana kadar koymuş olduğumuz tüm hedeflere ulaştık çünkü bizim derdimiz vatandaşımıza, öğrencimize, öğretmenimize hiçbir karşılık beklemeden hizmet etmek. Bu ülkeyi eğitimde çok daha güçlü hâle getirmek. Cumhurbaşkanımızın bize emanet etmiş olduğu bu emaneti, çok daha güçlü bir hale getirip yeni arkadaşlarımıza devredebilmek. Bu amaçla çıktığımız yolda Allah bizi hiç utandırmadı. Koymuş olduğumuz hedefleri çok daha iyi notalara getirdik. 2022 yılında 13 buçuk milyon vatandaşa erişimle kapandık. Onlar da aile okulu özellikle, ailemizin dirençliliğini sağlamlaştırmak için aile okulu projesi çok önemli bir yer oluşturdu. Şimdi amacımız; hem halk eğitimi kurslarının içeriklerini yenilemek hem de Halk Eğitim Merkezleri Bilişim Ağı'nın kısaltması olan HEMBA ismiyle yeni bir dijital platformu vatandaşımızın hizmetine sunmak. Burada da süreç bitti, İnşallah önümüzdeki hafta ya da sonraki hafta içerisinde vatandaşımızın hizmetine açacağız. Böylece herhangi bir kursa gelmeden uzaktan eğitim yoluyla, vatandaşlarımız istedikleri kursları alarak sertifikasyonunu gerçekleştirecekler. Sadece Türkiye'de değil, kıta Avrupa'sında ya da dünyanın neresinde yaşarsa yaşasın herhangi bir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşımız, istemesi durumunda uzaktan eğitimle platforma girerek rahat bir şekilde istediği becerileri kazanabilecek."   Bu kapsamda özellikle yurt dışında yaşayan vatandaşlara yabancı dil desteği verileceğini anlatan Bakan Özer, oradaki hayatı kolaylaştıran, hayata girmelerinin anahtarı olan yabancı dil öğretimiyle ilgili ücretsiz olarak destek sağlanacağını açıkladı.   Özer konuşmasını, "Son iki yıl içinde eğitim sistemimizin çok daha verimli hâle getirmek, kalitesini artırmakla ilgili çok sayıda dijital platformu hizmete aldık ve almaya da inşallah devam edeceğiz. Diyalekt platformunun ülkemizin yabancı dil öğrenmeyle ilgili sorununa kökten çözüm olmasını temenni ediyorum. Emek veren tüm çalışma arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum. Bu içeriklerin oluşturulmasında iki farklı kurumumuz da destek verdi. Kültür ve Turizm Bakanlığımız destek verdi, en önemli paydaşlarımızdan bir tanesi. Başlamış olduğumuz, yapmış olduğumuz tüm adımları hızlı bir şekilde birlikte yerine getirdik. TRT Genel Müdürlüğü ile de işbirliğimiz var. Bu platformda da çok önemli katkıları oldu." sözleriyle tamamladı.   Deprem bölgesinde okulların açılış tarihinin öne çekilmesi gibi bir durum söz konusu değil Program sonrasında basın mensuplarının "Deprem bölgesindeki okulların 2023-2024 eğitim öğretim yılına daha erken başlaması söz konusu mu?" sorusunu yanıtlayan Özer, şunları söyledi:   "Deprem bölgesinde Millî Eğitim Bakanlığı ilk günden itibaren 'eğitimi normalleştirmenin hayatı normalleştirmeye çok önemli katkı sağlayacağı' bilinciyle 'her yerde ve her şartta eğitim' mottosuyla süreçleri yönetti. Başlangıç günlerinde çadırlarda, konteynerlerde, bulunduğumuz her ortamda yani öğrenciyle öğretmenin buluştuğu tüm mekânlarda bu süreci yakinen takip ettik ve sonrasında da sağlam olan binalarda, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığımızın sağlam raporu vermiş olduğu binalarda eğitim yapmak koşuluyla bölgedeki tüm illerimizde normalleşme süreçlerini hızlı bir şekilde devreye soktuk ve bugün itibarıyla artık deprem bölgesindeki on ilde eğitim verilmeyen hiçbir ilçe kalmadı."   Bu süreçte emek veren tüm Bakanlık çalışanlarına teşekkür eden Özer, afet bölgesinde önceliğin çocukların travmayı atlatmasına katkı sağlamak olduğunu belirtti. Çocukların bu olağanüstü koşullardan en fazla etkilenenler olduğuna dikkati çeken Bakan Özer, depremden etkilenen öğrencilerin devam zorunluluğunu kaldırdıklarını, LGS ve YKS'ye girecek çocukların stres yaşamaması için ikinci dönem konularının kapsam dışına çıkarıldığını, tüm normalleştirme çalışmalarının yapıldığını söyledi. Bakanlığın tüm imkânlarıyla afet bölgesinde olduğunu belirten Özer, öğrencilerin öğretim materyalleri ve yardımcı kaynaklarının yeniden basıldığını ve kırtasiye malzemelerinin temin edildiğini dile getirdi.    16 Haziran'da eğitim öğretim tamamlandığı zaman öğrenme kayıplarıyla ilgili ilave bir mekanizma üretmek gerektiğini belirten Özer, şunları söyledi:   "On ildeki öğrencilerimize yönelik olarak burada da geçen sene nasıl ki yaz okulları düzenleyip bilim, sanat, matematik ve yabancı dille ilgili öğrencilerimizi desteklemiştik... Bu defa hem bunları devam ettirirken diğer taraftan bu öğrencilerimizin öğrenme kayıplarına yönelik olarak da hazırlıklarımızı tamamladık. 1 Ağustos-1 Eylül tarihleri arasında bu öğrencilerimiz, tabii gönüllülük esasına dayalı olarak eğitimle, öğrenme kayıplarıyla ilgili hizmet alabilecekler. Bir sonraki eğitim öğretim yılı başladığı zaman normal eğitim öğretim devam ederken yine akşamları dersten sonra veya hafta sonları yine aynı telafi programının ikinci fazı devreye girecek. Yani bir ay daha telafi programı yapacağız. Aynı şeyi o gecikme yaşayan öğrencilerimiz için de şu anda cari olarak zaten destekleme yetiştirme kurslarında yapıyoruz."   Deprem bölgesinde okulların açılış tarihinin öne çekilmesi gibi bir durumun söz konusu olmadığını belirten Özer, akademik takvimin zamanında tamamlanacağını da sözlerine ekledi. İki aylık dönemde öğrenme kayıplarıyla ilgili telafi programları başarılı bir şekilde tamamlandığında sıkıntı yaşanmayacağını dile getirdi. Özer, "Bakanlık, o çocuklarımızın eksikliklerini gidermek için her türlü imkânı kullanacak. Burada önemli olan çocuklarımızın sağlıklı bir şekilde psikolojik sağlamlıklarıyla ayakta durabilmeleri, birinci önceliğimiz, bu. Öğrenme kayıpları çok rahat bir şekilde telafi edilecektir." dedi.   Uygulamaya ulaşmak için:

Bilgisayarlar için tıklayınız.

Android cihazlar için tıklayınız.

IOS cihazlar için tıklayınız.

Nis

Değerli Okul/Kurum Temsilcimiz,

TÜBİTAK tarafından toplumumuzda bilim iletişimini artırmak ve toplumumuz ile bilim dünyası arasındaki iletişimi kuvvetlendirmek için 17 Ekim 2022 tarihinde başvuruya açılan Bilim Söyleşilerine tarafınızdan yoğun bir teveccüh olmuş, geçtiğimiz yıllara göre Konuşmacı başvurularında %420, Okul/Kurum başvurularında %536 artış olmuştur.

Bilindiği üzere 6 Şubat Kahramanmaraş merkezli depremler, ülkemizi ve toplumumuzu derinden sarsmış, her yönden olumsuz etkilemiştir. TÜBİTAK olarak bölgede oluşan mevcut durumu iyileştirme için yoğun çalışma içerisine girilmiş, bölge odaklı birçok destek programı oluşturulmuştur. Bununla birlikte ülkemiz genelinde okul ve üniversite eğitim takvimlerinde düzenlemeler yapılmış, planlanan etkinlik, yarışma ve desteklenen proje takvimlerinde de güncellemeler gerçekleştirilmiştir.

Bu kapsamda Bilim Söyleşilerinin gerçekleştirilme takvimi tekrar değerlendirilmiş ve bilim söyleşilerinin 2023-2024 eğitim-öğretim yılı güz döneminde (Eylül-Aralık) gerçekleştirilmesine karar verilmiştir.

Bilim Söyleşilerine göstermiş olduğunuz yoğun ilgiye teşekkür eder, görüşmek dileğiyle sağlıklı günler dileriz.

TÜBİTAK Etkinlikler Müdürlüğü

     

Mrt

Bakanlığımızın 02.03.2023 tarih ve 71447406 sayılı yazısı, Kütahya Valiliğimizin 03.03.2023 tarih ve 71537770 sayılı yazıları gereği okulumuzda ÇEDES Projesi uygulanmaya karar verilmiş olup okulumuz Şanlıurfa ili Haliliye ilçesi Küçük Halime İlkokulu ile kardeş okul olarak eşleştirilmiştir. Küçük Halime İlkokulu öğetmen ve darecisiyle görüşen öğretmenlerimiz öğrencilerin ihtiyaç listelerine ulaşmışlardır. Buna göre okul personel ve veli gruplarımızda bir duyuru mesajı paylaşılmıştır:

Sevgili Arkadaşlar,

Deprem sonrasında Bakanlığımız tarafından gerçekleştirilecek olan ÇEDES Projesi kapsamında Şanlıurfa ilinde bir köy okuluyla yardımlaşma hususunda kardeş okul olarak eşleştik. Okulun anaokulunda 20, ilkokulunda 45 öğrencisi bulunmaktadır. Genel olarak öğrencilerin ihtiyaçlarını liste olarak sıralıyorum;

- Kırtasiye malzemesi; kurşun kalem, kırmızı kurşun kalem, silgi, kalemtıraş, cetvel, defter, kalem kutu, nota kalemi (pastel boya- kuru boya), resim defteri, vb.

- Anasınıfı ve ilkokul düzeyinde okuma kitabı (2. El temiz okunmuş kitap olabilir)

- Hijyen malzemesi olarak diş fırçası ve macunu

- Anasınıfı için oyuncak (2. El temiz oyuncak olabilir)

- Okul bahçesinde oynamaları için top, atlamaları için ip vb oyun malzemeleri

- Kız çocukları için saç tokası vb.

- Bunun dışında yardım için açılan para hesabına yardım da bulunmak isteyen olursa öğrencilerin kıyafet, ayakkabı  ve diğer gerekli ihtiyaçlarının karşılanması için kullanılacaktır. 

Edilen yardımlar sonunda yapılmış olan tüm yardımlar sizinle paylaşılacaktır. 

Yardım hesabı:

Emine GÜNER

TR470006701000000032780014

 

Not: Okula getirilecek olan yardımlar Zehra ÇİÇEKÇİ’ye veya Emine GÜNER’e teslim edilecektir. 

Destekleriniz için çok teşekkür ederiz.

 

Velilerle paylaşılan mesaj:

Sevgili Velilerimiz, 

Deprem sonrasında Bakanlığımız tarafından gerçekleştirilecek olan ÇEDES Projesi kapsamında Şanlıurfa ilinde bir köy okuluyla yardımlaşma hususunda kardeş okul olarak eşleştik. Okulun anaokulunda 20, ilkokulunda 45 öğrencisi bulunmaktadır. Genel olarak öğrencilerin ihtiyaçlarını liste olarak sıralıyorum;

- Kırtasiye malzemesi; kurşun kalem, kırmızı kurşun kalem, silgi, kalemtıraş, cetvel, defter, kalem kutu, nota kalemi (pastel boya- kuru boya), resim defteri, vb.

- Anasınıfı ve ilkokul düzeyinde okuma kitabı (2. El temiz okunmuş kitap olabilir)

- Hijyen malzemesi olarak diş fırçası ve macunu

- Anasınıfı için oyuncak (2. El temiz oyuncak olabilir)

- Okul bahçesinde oynamaları için top, atlamaları için ip vb oyun malzemeleri

- Kız çocukları için saç tokası vb.

- Bunun dışında yardım için açılan para hesabına yardım da bulunmak isteyen olursa öğrencilerin kıyafet, ayakkabı  ve diğer gerekli ihtiyaçlarının karşılanması için kullanılacaktır. 

Edilen yardımlar sonunda yapılmış olan tüm yardımlar sizinle paylaşılacaktır. 

Yardım hesabı:

Emine GÜNER

TR470006701000000032780014

 

Not: Okula getirilecek olan yardımlar Zehra ÇİÇEKÇİ’ye veya Emine GÜNER’e teslim edilecektir. 

Destekleriniz için çok teşekkür ederiz.

 

 

Ock

Genç İstihdamı kapsamında Zafer Kalkınma Ajansı tarafından gençlerin farkındalıklarını arttırmak amacıyla bilgilendirme videoları hazırlanmıştır. Çalışmanın gençlerin istihdam edilebilirliklerine katkı sağlayacağı düşünülmüş olup, bahsi geçen videolar linkte yer almaktadır.

https://www.youtube.com/@ZAFERKATR33

 

 

Ara

Okulumuzun Kütahya il genelinde düzenleyeceği Cahit ARF ve Her Yer Matematik Fotoğraf Yarışması afişine, evraklarına ve şartnamesine bağlantılara tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Eyl

T.C.

KÜTAHYA VALİLİĞİ

2022-2023 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI

ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ

OKUL AİLE BİRLİĞİ GENEL KURUL TOPLANTISI

DUYURU VE GÜNDEM

 

22 Eylül 2022

 

 

Okul Aile Birliği Yönetim Kurulunun aldığı karar gereği, Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürlüğü Okul Aile Birliğinin Olağan Genel Kurul toplantısı 05 Ekim 2022 Çarşamba günü saat 11.00'de okulumuz konferans salonunda, toplantı yeter sayısı sağlanamaması durumunda toplantı bir hafta sonra 14 Ekim Çarşamba günü saat 11.00'de yine aynı yerde yapılacaktır.

Okul Aile Birliği Genel Kurulumuz, halen yürürlükte olan Millî Eğitim Bakanlığı Okul Aile Birliği Yönetmeliği esasları çerçevesinde gerçekleşecektir.

Gündem maddelerini görüşmek üzere belirtilen gün ve saatte okulumuza teşrifinizi bekler, toplantıya katılmanızı rica ederim.

Saygılarımızla,

 

                 İbrahim YÜCEL                                                       Osman Türker KÖNÜL

            Okul Aile Birliği Başkanı                                                   Okul Müdürü

 

 

GÜNDEM MADDELERİ

 

1.Yoklama, Genel Kurula Katılacak Üyelerin toplantı katılım cetvelini imzalaması, toplantı yeter sayısının tespiti,

2.Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı,

3.Açılış, Okul Müdürünün konuşması,

4.Okul Aile Birliği Başkanının Genel Kurul açılış konuşması,

5.Divan Başkanı ve 1 Kâtip seçilmesi, (veliler arasından, açık oyla, oy çoğunluğuna dayalı olarak el kaldırma şeklinde gerçekleşecektir)

6.Divan Başkanının konuşması ve gündem maddelerinin okunması. Oy çokluğu ile talep olması halinde; toplantı gündeminden çıkarılacak, eklenecek veya değiştirilecek   hususların belirlenmesi,

7.Yönetim Kurulu Faaliyet Raporunun okunması, görüşülmesi ve ibra edilmesi,

8.Denetleme Kurulu Faaliyet Raporunun okunması, görüşülmesi ve ibra edilmesi,

9.Yönetim Kurulu Seçimi, (Veliler arasından seçilecek 5 asil, 5 yedek üye)

10.Denetleme Kurulu Seçimi (Öğretmenler Kurulu tarafından seçilen 2 asil ve 2 yedek üye öğretmen ilanı ve veliler arasından 1 asil, 1 yedek üye seçilmesi)

11.Tahmini Bütçenin Görüşülmesi,

12.İhtiyaçların Giderilmesinde Yönetim Kurulunun Yetkilendirilmesi,

13.Okulun Eğitim – Öğretim Kalitesinin ve Başarısının Yükseltilmesine İlişkin Önerilerin Alınması/Görüşülmesi,

14.Dilek ve temenniler.

15.Kapanış. 

 

 

 

 

 

Eyl

2022 Eylül Dönemi tek ders sınavı programına bağlantıya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Eyl

Sevgili Öğrencilerimiz,

Ders Kitaplarının dağıtımı okulun ilk günü yapılacaktır.

Okula gelirken yanınızda okul çantanızı getirmeyi unutmayınız, poşet verilmeyecektir. Yardımcı kaynaklar da aynı gün dağıtılacağı için yanınızda ekstra torba veya çanta getirmeniz doğru olacaktır.

Eyl

Eylül 2022 Dönemi Sorumluluk Sınav Programına bağlantılara tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Sorumlu dersi olan öğrenciler listesine en alttaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

Ağu

Liseye Hoş Geldin

 

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü Öğretim Materyalleri ve İçerik Geliştirme Daire Başkanlığı tarafından ortaokulu başarıyla bitirip liseye başlayacak öğrencilerimize yönelik "Liseye Hoş Geldin" kitapları hazırlandı.

8. sınıftan 9. sınıfa geçen öğrencilere yönelik olarak Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih, Coğrafya, Felsefe, Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji ve İngilizce derslerinden "Liseye Hoş Geldin" tanıtım ve etkinlik kitapları hazırlanmıştır.  Bu kitaplarla öğrencilerin 9. sınıfta okula ve çevreye uyumun yanında akademik anlamda uyumunuzun sağlanmasına destek olmak amaçlanmıştır. Bu bağlamda hazırlanan "Liseye Hoş Geldin" kitaplarında 9. sınıftan başlayarak 10, 11 ve 12. sınıflarda hangi derslerin olduğu, sınıf bazında hangi ünitelerin yer aldığı ile ilgili bilgi verilmiştir. Bu derslerin amaçlarını, derslere nasıl çalışılması gerektiği anlatırken öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyini de göz önünde bulundurarak çeşitli uygulamalar eklenmiştir.

Kitaplara https://ogmmateryal.eba.gov.tr/liseye-hosgeldin linkinden ulaşılabilmektedir. 

Tem

Haz

Sevgili Gençler, mezun olmanıza çok az bir süre kaldı, sene başında size uyguladığımız bu anketi yeniden uygulamak istiyoruz. Forma tıklayarak yanıt veriniz, destekleriniz için şimdiden teşekkür ediyoruz.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfIHc6kzwab3ciG6mkQamqCgg-s2IrWIpbTZWrcwyqRq09UKw/viewform

Haz

Sevgili Öğrencilerimiz, devamsızlık nedenleri anketimizi aşağıdaki bağlantıdan doldurursanız, gelecekteki yapacağımız  çalışmalarımıza ışık tutmuş olacaksınız. Teşekkür ederiz.

https://docs.google.com/forms/u/3/d/e/1FAIpQLSdYLYi8Bs1h4f9dx07G5IA86-FxzVGStFZHDpFlyXYkzuaXWw/viewform

Nis

 

Sevgili Öğretmenlerimiz ve Öğrencilerimiz,

Okul kütüphanemizde kullanılmak üzere projede yer alan öğrencilerimizin tasarladığı kütüphane mührünü oylamanızı istiyoruz. Oyladığınız tasarım kütüphanemize ait kütapların üzerine basılmak üzere okul müdürlüğümüz tarafından yaptırılacaktır.

Osman Türker KÖNÜL- Proje Yürütücüsü/Okul Müdürü